Prolog: Mapa i opis świata Nadmira
Zanim przejdę do pierwszych rozdziałów Kronik Srebrnej Wilczycy chciałabym
Wam pokazać jak według moich wyobrażeń wygląda świat Nadmiry. Do tego
użyję mapy, skonstruowanej przeze mnie. Za pomocą małego ołówka
sporządziłam tą oto mapę.
Na początek przedstawię krainę Ciriath.
Kraina Ciriath znajduje się pośrodku czterech krain-sąsiaduje z trzema: Orion, Sofia i z Male. Na północ od krainy znajduje się wyspa Dark, na której spotykają się królowie i królowe krain, by uzgodnić pomiędzy sobą ugody oraz pomóc sobie nawzajem. Niestety tam spotykają się tylko głowy trzech krain. Kraina Male jest od wielu wieków krainą wrogą dla tej trójki.
Wszystkie cztery krainy są ulokowane na Oceanie Ome, który znajduje się na północnej i południowej części krain.
Zwróćcie uwagę na nazwy miast- Primus, Anar (stolica Ciriath), Medo, Luthia, Valinor, Credo, Sum, Patmo, Limu i Lumia. Trzy miasta to słówka z języka łacińskiego (łaciny). Primus- Pierwszy, Medo-Miód i Sum- Jestem. Natomiast pozostałe zostały wymyślone z mojej głowy-Anar; Luthia i Valinor (od języka sindaryjskiego ze świata J R R Tolkiena, Luthia-skrót od imienia Luthien), Patmo, Limu oraz Lumia. Po trzech stronach krainy znajdują się trzy porty- Mon, Olm oraz Jukin. To byly imiona pradziadków Morena, którzy zginęli podczas walk. Najstarszy z nich-Olm- był królem Ciriath. To byli bracia. Porty te są najlepszą komunikacją pomiędzy państwami jak i również najlepszym punktem wypatrywania wrogów.
Ciriath jako kraina jest najbardziej żyzna gospodarczo. Tam można uprawiać wszelkiego rodzaju rośliny. Warunki klimatyczne są bardzo doskonałe- tam nigdy nie ma jesieni ani zimy. Wieczna wiosna i lato. Zauważcie, że spośród wszystkich czterech krain tam najwięcej jest obszarów lasu i plaż. Również jest tam jedna pustynia, znajdująca się na północ od miasta Limu. Trzy z sześciu wież wartowniczych służą jako wieże łowieckie, gdzie można polować TYLKO na ptaki. Ssaki są pod ochroną.
Kraina Male- kraina, która przede wszystkim wiecznie pragnie siać zło i cierpienie. Nigdy nie jest spokojne. Wszystko co tam istnieje karmi się złem, pychą, zazdrością i cierpieniem drugiej osoby. Tam nikt nie jest bezpieczny. Można powiedzieć- każdy może umrzeć w danej chwili spod rąk króla Tonga i królowej Kiry. Stolicą tej krainy jest Culpa (z języka łacińskiego Wina). Każdy tam jest osądzany jako winny i natychmiast stracony w każdy najokrutniejszy sposób. Obok tego miasta (właściwie po wschodniej części) znajduje się las o nazwie Mort (łac. Śmierć). Tam odbywają się wszystkie egzekucje. Las tak mroczny i potworny, że lepiej go unikać, o ile Wam życie miłe. No chyba, że chcecie zaginąć w niewyjaśnionych okolicznościach. Po południowej stronie znajdują się dwa miasta- Soma i Goma. Mam do Was pytanie- czy wiecie coś o takich miastach jak Sodomora i Gomora? Jeśli tak, to te dwa miasta można porównać do tych biblijnych miast. Po północnej stronie Male są dwa ostatnie miasta- Kun i Turn. Ten drugi oznacza Skręt. Skręt do nikąd, do tego, co nie istnieje. Jest to miasto wymarłe, zasypane gruzami, nieodbudowane od wieków. Miasto umarłych. Jedynym miejscem, które przetrwało jest lokalny cmentarz. Tam chowają mieszkańców krainy Male. Natomiast miasto Kun za górami to miasto wiecznej samotności. Ten, kto tam mieszka nie jest szczęśliwy sam ze sobą. Jeśli chce tam mieszkać, musi porzucić marzenia o rodzinie i żyć do końca życia sam. Male posiada dwa porty- Sor i Tor, które są (oprócz wież) punktem widokowym na pozostałe krainy.
Orion- kraina, która jest obojętna na wszystko, co się dzieje wokoło. Tam mieszkańcy żyją własnym życiem i własnymi problemami. Nikt nie interesuje się problemami innych elfów. Jedynie królewska para musi się interesować tym, co się dzieje w kraju i poza nim. Tu również występują trzy nazwy łacińskie. Ignis (Ogień)- to miasto popularne ze względu na wydarzenia związane z żywiołem ognia. Astra (Gwiazda)- miasto, w którym można ujrzeć gwiazdy i ich konstelacje. Tempus (Czas)- "Miasto Czasu"- miasto, dla którego liczy się każda sekunda i minuta życia. Mieszkańcy nie tracą czasu na rozmyślanie-działają. Czas jest najcenniejszą dla nich rzeczą. Miasta Ulm, Lor i Barm zostały przeze mnie wymyślone. Orion oprócz pustyni na południu od Barm posiada też dwa porty i cztery lasy, lecz, gdyby połączyć je wszystkie, byłyby troszeczkę mniej objętościowe od tych w Ciriath.
Ostatnia kraina-Sofia. Jej nazwa pochodzi z języka greckiego i oznacza Mądrość. Tak jak wcześniej pisałam, mieszkańcy Sofii są bardzo inteligentni. Znają się na każdej sztuce. Militaria mają opanowane do perfekcji. Dwa miasta z tej krainy Quartus (łac. Czwarty) i Diem (łac. Dzień) są miastami Buntowników, którzy zbuntowali się przeciwko Ciriath za "porwanie księżniczki Liry". Mone, Ore- to miasta, gdzie można nauczyć się grać na instrumentach muzycznych i opanować je do perfekcji. Wimar- miasto malarstwa, architektury i rzeźby. Seton i Site- miasta literatury, poezji i opowiadań. Natomiast stolica Dor jest miastem, gdzie można zdobyć dobre wykształcenie w dziedzinie nauk humanistycznych, językowych i militarii. Nauka na wysokim szczeblu. Uniwersytety są oblegane przez studentów z pozostałych dwóch krain. Do tego Sofia ma bardzo dobre warunki klimatyczne- tak jak w Ciriath panuje wieczna wiosna i lato (Orion ma cztery pory roku jak w naszym świecie). Nie posiada pustyń- jest tylko jedna plaża na południu od miasta Ore.
25.07.2016
Na początek przedstawię krainę Ciriath.
Kraina Ciriath znajduje się pośrodku czterech krain-sąsiaduje z trzema: Orion, Sofia i z Male. Na północ od krainy znajduje się wyspa Dark, na której spotykają się królowie i królowe krain, by uzgodnić pomiędzy sobą ugody oraz pomóc sobie nawzajem. Niestety tam spotykają się tylko głowy trzech krain. Kraina Male jest od wielu wieków krainą wrogą dla tej trójki.
Wszystkie cztery krainy są ulokowane na Oceanie Ome, który znajduje się na północnej i południowej części krain.
Zwróćcie uwagę na nazwy miast- Primus, Anar (stolica Ciriath), Medo, Luthia, Valinor, Credo, Sum, Patmo, Limu i Lumia. Trzy miasta to słówka z języka łacińskiego (łaciny). Primus- Pierwszy, Medo-Miód i Sum- Jestem. Natomiast pozostałe zostały wymyślone z mojej głowy-Anar; Luthia i Valinor (od języka sindaryjskiego ze świata J R R Tolkiena, Luthia-skrót od imienia Luthien), Patmo, Limu oraz Lumia. Po trzech stronach krainy znajdują się trzy porty- Mon, Olm oraz Jukin. To byly imiona pradziadków Morena, którzy zginęli podczas walk. Najstarszy z nich-Olm- był królem Ciriath. To byli bracia. Porty te są najlepszą komunikacją pomiędzy państwami jak i również najlepszym punktem wypatrywania wrogów.
Ciriath jako kraina jest najbardziej żyzna gospodarczo. Tam można uprawiać wszelkiego rodzaju rośliny. Warunki klimatyczne są bardzo doskonałe- tam nigdy nie ma jesieni ani zimy. Wieczna wiosna i lato. Zauważcie, że spośród wszystkich czterech krain tam najwięcej jest obszarów lasu i plaż. Również jest tam jedna pustynia, znajdująca się na północ od miasta Limu. Trzy z sześciu wież wartowniczych służą jako wieże łowieckie, gdzie można polować TYLKO na ptaki. Ssaki są pod ochroną.
Kraina Male- kraina, która przede wszystkim wiecznie pragnie siać zło i cierpienie. Nigdy nie jest spokojne. Wszystko co tam istnieje karmi się złem, pychą, zazdrością i cierpieniem drugiej osoby. Tam nikt nie jest bezpieczny. Można powiedzieć- każdy może umrzeć w danej chwili spod rąk króla Tonga i królowej Kiry. Stolicą tej krainy jest Culpa (z języka łacińskiego Wina). Każdy tam jest osądzany jako winny i natychmiast stracony w każdy najokrutniejszy sposób. Obok tego miasta (właściwie po wschodniej części) znajduje się las o nazwie Mort (łac. Śmierć). Tam odbywają się wszystkie egzekucje. Las tak mroczny i potworny, że lepiej go unikać, o ile Wam życie miłe. No chyba, że chcecie zaginąć w niewyjaśnionych okolicznościach. Po południowej stronie znajdują się dwa miasta- Soma i Goma. Mam do Was pytanie- czy wiecie coś o takich miastach jak Sodomora i Gomora? Jeśli tak, to te dwa miasta można porównać do tych biblijnych miast. Po północnej stronie Male są dwa ostatnie miasta- Kun i Turn. Ten drugi oznacza Skręt. Skręt do nikąd, do tego, co nie istnieje. Jest to miasto wymarłe, zasypane gruzami, nieodbudowane od wieków. Miasto umarłych. Jedynym miejscem, które przetrwało jest lokalny cmentarz. Tam chowają mieszkańców krainy Male. Natomiast miasto Kun za górami to miasto wiecznej samotności. Ten, kto tam mieszka nie jest szczęśliwy sam ze sobą. Jeśli chce tam mieszkać, musi porzucić marzenia o rodzinie i żyć do końca życia sam. Male posiada dwa porty- Sor i Tor, które są (oprócz wież) punktem widokowym na pozostałe krainy.
Orion- kraina, która jest obojętna na wszystko, co się dzieje wokoło. Tam mieszkańcy żyją własnym życiem i własnymi problemami. Nikt nie interesuje się problemami innych elfów. Jedynie królewska para musi się interesować tym, co się dzieje w kraju i poza nim. Tu również występują trzy nazwy łacińskie. Ignis (Ogień)- to miasto popularne ze względu na wydarzenia związane z żywiołem ognia. Astra (Gwiazda)- miasto, w którym można ujrzeć gwiazdy i ich konstelacje. Tempus (Czas)- "Miasto Czasu"- miasto, dla którego liczy się każda sekunda i minuta życia. Mieszkańcy nie tracą czasu na rozmyślanie-działają. Czas jest najcenniejszą dla nich rzeczą. Miasta Ulm, Lor i Barm zostały przeze mnie wymyślone. Orion oprócz pustyni na południu od Barm posiada też dwa porty i cztery lasy, lecz, gdyby połączyć je wszystkie, byłyby troszeczkę mniej objętościowe od tych w Ciriath.
Ostatnia kraina-Sofia. Jej nazwa pochodzi z języka greckiego i oznacza Mądrość. Tak jak wcześniej pisałam, mieszkańcy Sofii są bardzo inteligentni. Znają się na każdej sztuce. Militaria mają opanowane do perfekcji. Dwa miasta z tej krainy Quartus (łac. Czwarty) i Diem (łac. Dzień) są miastami Buntowników, którzy zbuntowali się przeciwko Ciriath za "porwanie księżniczki Liry". Mone, Ore- to miasta, gdzie można nauczyć się grać na instrumentach muzycznych i opanować je do perfekcji. Wimar- miasto malarstwa, architektury i rzeźby. Seton i Site- miasta literatury, poezji i opowiadań. Natomiast stolica Dor jest miastem, gdzie można zdobyć dobre wykształcenie w dziedzinie nauk humanistycznych, językowych i militarii. Nauka na wysokim szczeblu. Uniwersytety są oblegane przez studentów z pozostałych dwóch krain. Do tego Sofia ma bardzo dobre warunki klimatyczne- tak jak w Ciriath panuje wieczna wiosna i lato (Orion ma cztery pory roku jak w naszym świecie). Nie posiada pustyń- jest tylko jedna plaża na południu od miasta Ore.
25.07.2016
Komentarze
Prześlij komentarz